live to win your dream

jag är så sjukt trött men kan verkligen inte sova..  =( Ska nog sätta på någon film och bara lägga mig för det funkar inte såhär längre,mitt huvud dunkar & mina ögon svider *huh*. imorgon hoppas jag kunna sova sjuuuuukt mycket så att jag vaknar frisk och kry =)  har tänkt på en sak och de är att i min gamla blogg onelizzie, så skrev jag alltid mycket "djupare" än vad jag gör här.. visst,ibland går jag in ganska djupt på endel saker, men jag var verkligen mer " medveten om alla vägar jag skulle gå, allt det där.." tror jag förlorade all den där känslan med tiden , efter att allt bara slocknade där i september förra året, men nu vet jag att de är de som saknas i den här bloggen .. det behövs lite mer jag,  lite mer djup and i guess noone knows what i mean, men va vet jag ?


Jag hoppas iallafall att alla mår det bra nu och att alla gillar att sommarlovet är på ingång,trotts att alla nior splittras och för oss som går i nian kommer livet börja se annorlunda ut efter sommaren, men istället för att sitta o deppa över det,när man kan vara ute i det fina vädret,umgås med vänner,sjunga,konsärer, helt enkelt göra det man uppskattar så borde man ju tänka på vilka val man har, liksom. klassen kommer inte tillbaka för att man vill det, det gör inte gamla minnen ihäller.. ingenting kommer tillbaka,utan man måste hela tiden skapa nytt.

alla har ett eget val om hur dom vill hantera livet,mina tips låter alltid så enkla, men för mig funkar det utmärkt. Fokusera på möjligheter istället för hinder. och framför allt tro på dig själv ! jag tror,att om man tror på sig själv ordentligt och verkligen kämpar så når man alla sina drömmar och mål i livet, så länge man inte ger upp.  & som min mamma snackade med mig idag om, så har jag alltid varigt sån som när jag har bestämt mig för något, så genomför jag det. tror det började redan när jag var fem år,

kommer ihåg hur min mamma & pappa frågade " ska vi skilja oss ?va tycker du ?  " det kändes som allt var mitt fel ,men egentligen ville dom mitt bästa,för om jag ville att dom skulle vara tillsammans så skulle dom försöka lite till, men jag ville inte det för jag ville att dom skulle vara lyckliga även om inte jag var det. redan då var jag väldigt känslomässig & sedan när min mamma flyttade så fick jag själv stå upp för mina åsikter no matter what och jag kan säga att det inte var lätt alltid .. vill inte gå in på detaljer, men ja.. jag själv tog kontakt med massa olika saker,vet inte riktigt hur men jag skrev brev och gav till en lärare i skolan som fixade det vidare och sedan gick jag på möten & plötsligt kom min mamma och hämtade mig och jag fick flytta 90 mil till henne.

sen när de gäller vad som helst..musiken har alltid varigt mitt drivande framåt,alltid men det var aldrig förän i meeted danny som jag verkligen vågade ge 100% för den, han fick mig att insé att va fan skulle jag göra om inte hålla på med musik? okej,jag sjunger inte bra, men det är det jag ska leva på..och på något sätt vet jag innerst inne att jag KOMMER leva på musik,på något sätt.. min vilja är för stark för att det inte skulle bli så.

så jag vet att vill man så kan man, jag har som jag sagt många gånger förr, vad jag vet den mest viljestarka viljan av alla jag känner. jag skulle gå genom eld och vatten, genom vad som helst för att nå dit jag vill & detkommer jag att öra, omdet är det som krävs. men just nu känns det som jag redan har lyckats. och om jag hade dött nu hade jag dött lycklig, inte för att jag ska dö nu,men ni fattar ?  

jag vill att alla ska känna så, att dom kämpat för va dom vill & att dom inte ska ångra något som dom aldrig har gjort, o.s.v.. hellre isåfall att man gör något,och det blir ett misstag for life, för då lär man ju sig av det & då behöver man inte vara orolig för att göra om det, för om de va såpass allvarligt,så riskerar man inte det igen;)! & ja,det kankse inte är lätt att lyssna på mig,för jag är inte precis en förebild eller så, men eftersom danis alltid varit sån stor förebild för mig så har han hjälpt mig & ni borde också ha någon som ni ser upp till på något sätt ? om inte,kan ni ju alltid göra något och bli en förebild för er själva.

lyssna till ditt hjärta,på det du själv vill skit fullständigt i vad andra säger och lev ditt liv på ditt sätt,för ditt liv är ditt och ingen annans. den ända som bestämmer över det är DU! du kan förändra dina tankar,redan idag.varför vänta till imorgon? GO FOR YOUR LIFE!!!!

pffft...nu har jag skrivkramp & torra ögon. godnatt hjärtan små! kärlek till er.

Kommentarer
Postat av: sarraaa

bra skrivet gumman. so true !

2010-06-05 @ 13:37:06
URL: http://onesaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0