stockolm for the win

några exempel på varför stockholm är bättre än göteborg för mig. finns tusen men anyway. btw, fina figurer eller vad man ska kalla dom jag hittade va ..? haha
mer shoppingställen än"nordstan,kompassen,backaplan" typ. alltså, mycket mer shopping än i göteborg, och mer roliga & "anorlunda" affärer där man kan hitta lite mer " sin egen stil" än att man kommer med sin egna stil och märker att alla sina vänner vissst har samma stil plötsligt :)   inte för att jag menar att alla mina vänner gör så haha.

det händer mycket mer saker där och man har närmare till allting känns det som. T,ex EMD spelar tusen gånger mer i stockholm varje år än i göteborg, och birka paradise & cinderella och alla nice - båtar går från sthlm så det är bara att köpa biljett samma dag iprincip, sen har dom idol & globen, o allt i min stil finns där.

tunneblbanor. tusen gånger bättre än spårvagnar, som är så jobbiga,sega och gammaldags på något sätt. haha. varför har inte göteborg tunnelbanor? brukar jag fråga, mammas svar: för att göteborg skämms inte för sin trafik,eller för sitt folk så dom behöver gömma sig under allting. *suck&skratt*

en sak som faktiskt är riktigt bra är att stockholm iprincip exakt mitt emellan mamma och pappa. så jag kan åka både till jämtland och västra götaland när jag vill,och då finns det ju mkt mkt mer o göra också på så sätt..?

har alltid velat bo där,älskar stockholm & känner mig mycket mera hemma där än i göteborg. har iförsig inte bott i göteborg så jättelänge heller,men jag menar. stockholm är verkligen som ett andra hem för mig. love it.


Kommentarer
Postat av: Emilia

kom hit nuuu! :( <3

2010-03-24 @ 20:45:56
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0