självförtroende/självkänsla

JAG HATAR min fula näsa,mitt fula hår mina fula ögon och min tjocka kropp, mina fula små tänder och mina korta ögonfransar, jag hatar när jag dygnar och får fula påsar under ögonen, och jag hatar när jag har sovigt dåligt och någon frågar "varför är du typ lite svart under ögonen..?" jag hatar hur töntig jag ser ut och jag hatar min töntiga röst. jag hatar iprincip allt med mig själv,men gör det saken bättre..? jag tycker att jag är SKIT FUL men ändå lägger jag ut massa bilder hela tiden...något som jag ser hemsk ut i,som jag nästan spyr för är profil-bilder, men just därför har jag tagit sånna nu,och försöker acceptera. så ser jag ut:

(söt lugg va? haha...hmmm,funderar på att skaffa LUGG igen!)




Ställ dig i spegeln och kolla vad du gillar bäst hos dig själv:
det är ett tipps som ska hjälpa,men tillexempel jag hittar absolut ingenting som jag gillar bäst hos mig när jag gör så. Man kan utveckla det hela och istället kolla sig i spegeln och berätta saker man ser på sig själv,men att inte säga det på ett negativt sätt. tillexempel: Jag är blond,jag har blåa ögon,jag är 162cm lång och jag ser ut att vara glad, fast lite trött men det gör ingenting för att det är normalt att vara trött ibland, jag har en ganska okej Hy, jag ser i mig själv att jag vill mycket, bara beskriv beskriv o beskriv. hur töntigt det än är.

såg precis ett program på tv om dysmorfofobi, och det är såpass vanligt att 1 av 100 har det. det är lika stora procent hos männ som hos kvinnor. så tänk er en skola på 400 personer,4 människor i den skolan lider av den sjukdommen. för att förklara sjukdommen så har dom jätte dåligt självförtroende och självkänsla. vägrar nästan att kolla sig själv i spegeln och när dom gör det ser dom inget annat än fel. en kille som var med i programmet stog framför spegeln och skulle säga bra saker..det började bra men sen sa han" min näsa är föör ful,det ser ut som att jag har 2pupiller i varje öga,oj...eh,jag är 184 cm lång." tyckte så jävla synd om honom & han såg inte äns dålig ut ..

INGEN borde gå omkring och må dåligt över hur dom ser ut,och om man tänker efter är det oftast dom som ser riktigt bra ut,som har fått mycket skit över sitt utséende förr.. om man kollar på "kändisar" som man alltid gjorde i skolan förr hos skolsköterskan, så var alltid dom som hade sämst självförtroende, men sen har dom trott på sig själva och kommit längst till slut ändå. man MÅSTE ,vare sig man vill eller inte acceptera sitt utseénde.

tänk;VAFAN ska jag göra åt det ?! plastikoperera mig,nej? ingenting..? vill jag gå ner några kilo,o mår dåligt över det , så dra till gymmet,ut och spring men om du tycker att dina ögon är för nära varandra tillexempel,vad fan kan du göra? ACCEPTERA det är vad du kan göra. ofta är det man själv som ser felen men ingen annan tänker på det. andra söker " det fina i en,medan man själv fokuserar på det fula.." och man blir fan inte finare över att må dåligt över sitt utseénde, ÄLSKA DIG SJÄLV är det bästa du kan göra. det är det som ger dig framgång! så komigen nu..  vi fixar det här no matter what, ingen kan ändra på vad man själv tycker, det är bara DU som bestämmer vad du vill med ditt liv, hur du mår & vad du ska tycka om dig själv.

det kommer alltid vara folk som kommer klaga på något, men bara du tror på dig själv så kommer du bara kliva på de den säger och gå vidare. like danny says: you always got a choise, du kan Stanna i skiten eller lyfta dig och gå vidare. sluta tvivla och bestäm er NU.  jag har gjort mitt val & klart som fan jag duger..! alla duger,varför skulle dom annars leva,varför skulle dom annars stå där dom står?A-c-c-e-p-t!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Men lilla vännen, jag skulle vara hur glad som helst om jag såg ut som dig! Du är så otroligt vacker och det säger jag inte bara utan jag menar det verkligen ! Du är hur fin som helst på alla sätt och vis och du är en av världens finaste människor som person också <3

2010-05-13 @ 10:29:48
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/
Postat av: Melinda

Gumman, du är fin! <3

2010-05-13 @ 18:34:44
Postat av: saraaa

så sant, så mycket sanning.

du är vacker, och du betyder så underbart mycket för mig , du är bäst <3

2010-05-14 @ 15:54:32
URL: http://onesaara.blogg.se/
Postat av: bella

allt du skriver här har du så himla rätt i. jag håller verkligen med dig till hundra procent! Men ibland är det inte alltid lätt att ta åt sig av det man själv säger,synd. haha. hoppas du sover gott nu förresten:) själv är jag döende.. du är finast, vackrast, bäst, roligast, och min bästis. <3

2010-05-16 @ 04:43:56
URL: http://belvis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0