partier, o eh..ja

någonting som jag aldrig har varigt intresserad av blev jag plötsligt jätte intresserad av dom senaste veckorna innan valet i år.. och jag är en sån som tycker att människan,miljön & ja samhället är viktigare än vad pengar är. för er som inte är så inne i det,betyder det att jag är på dom rödgrönas sida( Socialdemokraterna,vänstern & miljöpartiet.) Jag tycker att det är viktigt att alla människor ska kunna leva och inte bara dom rika.

se bara vad alliansen har gjort med vårat land de senaste 4 åren, det har blivigt så mycket sämre och redan idag fick jag besked om en sak,som får mig att hata dom ännu mer och starkare.

jag kan se de på ett annat håll faktist,jag kan förstå att dom som tjänar bra och kämpat med framgång vill ha mycket pengar för det. men jag tycker ändå att det är egoistiskt av dom,att dom ska få så mycket pengar så att vissa människor inte har råd att leva, så att canser sjuka människor måste jobba,för det måste dom. alliansen sänker a-kassan för sjuka människor, o för dom utan jobb så att dom inte får några pengar alls nästan .

då undrar jag hur folk tänker, var är det rätt någonstans? ska verkligen en sjuk människa, behöva jobba och slita för att överleva medan vissa andra som blondinbella och hennes vänner rent ut sagt badar i pengar? någon måtta måste det vara , och säg inte att jag har fel. redan idag fick jag reda på ett flertal familjer som kommer stå på ekonomi 0 inom en snar framtid.

"varför jobbar inte deras föräldrar, o blabla?" jo- tänk er en ensamstående mamma, som har 4 barn att ta hand om, som har  blodproppar och massa olika sjukdommar, som måste ta massa olika tabletter varje dag & går till sjukhuset varje vecka, tänk er hur hon känner sig när hon måste säga " nej" till sina barn hela tiden, och måste låna pengar för att hyran är för hög, och att hennes sjukpengar är så sjukt snålt att hon inte äns kan försörja sig själv.  hur tror ni hon mår när hon får ett samtal där som säger " du får pengar denna månaden ut,sen får du inget mer.

en person, som det här faktiskt hände, en som jag känner fick det här  samtalet idag. och hon frågade vad de var som hände och allting berodde på att alliansen hade inskaffat strängre regler och att de skulle  bli skillnad i sverige nu. jag blev så arg, jag ser inte att det är rätt någonstans. om istället de rödgröna hade vunnigt, hade hon kanske fått lite mer pengar, så hon hade haft råd att betala sina egna räkningar och kanske till och med haft råd att göra någonting,någon gång. är inte det så livet ska vara? varför ska den här personen plötsligt betyda ingenting när friska människor som har jobb och som tjänar bra, ska kunna göra allt. är det rättvist ?

folk som säger att moderaterna är bra, jag blir illamåénde av deras snack. moderater betér sig lika dant mot sjuka människor som sverigedemokraterna betér sig mot vissa invandrare. det är så fel det kan bli.  jag vill lägga min röst. jag vill också ha röst rätt för jag tycker själv att jag tänker mycket längre än vad många vuxna gör som t.ex dom som röstar på SD eller moderaterna.

" rösta röd-grönt, för ett rättvist sverige. "




Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver så jävla bra, mvg! nej men, jag tycker exakt som dig. Man förstår inte hur och vad dom tänker, för det finns inget så vidrigt som deras parti och SD ska vi ju inte tala om, hur kan man vilja att en SJUK människa ska jobba? Hur kan man bara sluta ge pengar? Jag förstår inte..

2010-09-23 @ 00:59:53
Postat av: jonte

jag tycker kristdemokraterna är bra kram jonte

2010-09-23 @ 01:04:03
Postat av: Annelie

sv: hihi, jag vill med träffas! :) men ah, det blir ju på lördag iaf :D (L) taaaack sötan! <3

Btw, så är den här texten verkligen jättebra! håller med dej till tusen!

2010-09-23 @ 20:10:30
URL: http://schitzophreenia.blogg.se/
Postat av: sofia a

Jag mår illa när jag läser något sånt här.. Snacka om egoistiskt att dom rika ska ge pengarna dom kämpat ihop till dom fattiga. DET är egoistiskt. Jag mår verkligen illa av den här texten.

MEN, det är din åsikt, och det RESPEKTERAR JAG!!!!

Du måste också lära dig att respektera de som röstar på moderaterna, det är deras åsikt och de står för det.

Savvy?

2010-09-24 @ 07:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0