något jag hatar

döden. jag hatar döden, och orkar inte gå fördjupt in i det, bara känslan skrämmer mig ..

Man kan förändra mycket.  man kan bli vän med ovänner, man kan gå vidare från sina misstag, man kan bli förlåten & förlåta, man kan städa så det blir rent, man kan äta medicin för att bli frisk men man kan inte göra någonting alls av detta när man är död. man kan inte föra tillbaka någon som är död till livet. 

jag vill aldrig dö, jag är rädd för döden och jag är rädd över att alla mina nära och även jag själv kommer att hamna där någon gång. till och med till filmer så sitter jag och gråter för att jag tycker att det är så orättvist att vissa dör.  tillexempel den gröna milen världens bästa film. varför ska han dö? han har aldrig gjort något fel, snarare tvärt om. det är så fel, att världen fungerar som den faktiskt gör. och det är inte bara i film-även i verkligheten. jag hatar verkligen hatar hatar hatar döden.

Kommentarer
Postat av: camila

alla föds, alla dör...det är livets gång men det går att "göra" så att man inte behöver vara rädd för det! <3

2011-01-09 @ 12:55:35
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: Sarah

Skönt o höra att man inte är den ända som känner så.

Är väldigt rädd om jag ska vara ärlig, även om man varit så nära o klarat sig, känns det fortfarande som att "döden" ligger o kryper runt hörnet för att överraska en när som helst. Så var det typ för min pappa, han hade ont i bröstkorgen o åkt in för att det rekommenderades, kom aldrig hem igen.. Man vet verkligen aldrig när det kommer o ske.. Läskigt som faan.. <3

2011-01-10 @ 01:43:38
URL: http://sheslikehet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0