lizzies laws ;)


*skola borde finnas i rätt indelning redan när man är liten. många slösar  sitt liv på massa onödiga skolår när dom redan vet vad dom vill bli. om man tillexempel vill bli skådespelerska så borde man gå i en skola för alla som vill det,redan som liten. och vill man jobba i en affär,borde man gå i en sådan skola. varför lära sig om massa onödiga saker som man ändå inte kommer ha någon andvändning för ? livet är för kort för att slösas bort.

*varje människa skulle vara självständig och få bestämma över sig själva,helt och hållet. jag menar,jag verkligen hatar när någon kompis mamma bestämmer över den,eller när någon inte får göra som den själv vill. iallafall i den här åldern är man tillräckligt mogen för att bestämma över sig själv tycker jag ?

* De skulle finnas busskort inom sverige. det finns ju busskort inom västra götaland o.s.v. men min pappa bor tillexempel i strömsund,vilket är 100 mil till och det borde finnas busskort så man kan åka mellan göteborg och där, till stockholm och allt annat..visst det kanske hade vart ett ganska dyrt busskort,men borde ändå finnas!

* man skulle få betalt för alla timmar i skolan. jag tycker att skolan är som ett jobb,och efter alla timmar vi är i skolan tycker jag man ska tjäna iallafall 100 kronor i timman,tänk vad många som hade lärt sig saker istället för att skolka,tänk vad smarta sverige skulle bli plus vad roligt man hade kunnat ha för alla pengar! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0