my bella.

jag vet att ett blogginlägg kanske inte får dig att ta åt dig. men jag vet att du saknar och vill ha tillbaka den du var. och det vill jag också. jag vet att du finns långt där inne bella, det är därför jag gör allt för att försöka hålla dig kvar men vissa dagar känns det som att du inte bryr dig. men jag vet att gamla bella bryr sig. alltid&även nu. kolla bara på den här bilden.  kommer du ihåg?

vi låg där på stuttsmattan,fast man egentligen bara fick vara en på den & fotade oss SJÄLVA med kameran. de brukade vi aldrig göra. men då gjorde vi det. vi tyckte att vi var lika på bilden,kommer du ihåg? likheten var inom oss egentligen. precis lika danna. skrattade åt samma saker,hade exakt samma intressen och sjung alltid tillsammans..

vårat första uppträdande ihop -ut i natten.
kommer ihåg hur närvösa vi var och bara ville springa därifrån. du fick börja och när vi väl hade börjat sjunga så ville vi aldrig gå av. kommer ihåg hur kul det var- att sjunga med dig. jag saknar det. vi skulle ju ha en grupp när vi blev stora,var gick vi med det? vi har sjungit tillsammans flera år, men senast vi satt och spelade in oss var förra året när vi skickade till kim & det. o han tyckte vi var jätte duktiga. kommer du ihåg hur glada vi blev?

sen flyttade jag till göteborg,från mariestad. de förändrade mycket. men vi träffades varje helg,varje lov & så ofta vi bara kunde.. kommer ihåg att du skrev ett jätte långt brev till mig, & att jag blev så glad av att läsa det. jag hade en bästa vän,inte bara för en dag,en månad, eller ett år. utan för livet.

kommer du ihåg vårat första bråk? Det gör jag .. vi skulle leka "indianleken" och du sa att jag fuskade, och sen tvärt om. vi var bara snälla mot lisa och plötsligt så gick de inte längre. jag hällde ut våran bästissand, och vi grät båda två. vår vänskap var sabbad.  tog några minuter sen blev vi vänner igen. haha! varje gång vi småbråkade så räckte det med att vi kollade på varandra så började vi skratta.  & så brukade det vara förra året med, och i början av detta året.  ingen förstog våran humor och bara en sån sak som att vi ropade " mamma " i ditt kök och fick "Pip" till svar slutade med att vi låg på köksgolvet o grät av skratt. kommer du ihåg det?

eller kommer du ihåg alla discon vi gick på & var "tjejorna" och lyssnade på techno o skrev låtar och spelade in när vi sjung på band? eller första gången du sov över hos mig, första dagen vi träffades var de till o med. vi var så rädda för vi trodde att de spökade & kommer du ihåg att vi alltid lekte idol ?  kommer du ihåg när vi gjorde massa filmer, o när vi lekte teater om t.ex en häxa i familjen o mary kate o ashley ? kommer du ihåg nrä vi alltid var hos din pappa o lekte massa lekar o sprang omkring i skogen? eller när v i var på liseberg me tanja o dom ?

kommer du ihåg när du fick reda på att ja skulle flytta? när vi satt på en madrass i mitt rum o grät så mycket att de kändes som hela världen dog.
kommer du ihåg precis när jag hade flyttat till göteborg och vi stog i mitt uterum och sjung ut och plötsligt märkte vi att de var flera människor utanför som applåderade och skrek att vi skulle fortsätta sjunga? (bland annat allan HAHAHA) o hur mycke vi dog. hur rädd Nung blev, lilla nung. han grät, och vi bara gömde oss. haha!

men mest av allt, kommer du ihåg förra sommaren? den var den bästa,tillsammans med dig. vi kände oss hela på riktigt och de förändrade mitt liv mer än något annat. de var som om den lilla biten som saknades äntligen fanns där och våra minnen vi byggde upp och allt tillsammans med bland annat EMD & j&h är något jag aldrig kommer att glömma .. hur vi sjuuuuuuung tillsammans med emd på ett hotell?(o sara <3) hur vi fick gå backstage massa &  när vi lärde känna idolerna 2009. speciellt erik,reza, o nicklas .. kommer du ihåg hur glad du va? kommer du ihåg hur lycka nverkligen kändes att stå där längst fram ? kommer du ihåg hur du själv stog o skrek av glädje ? hur ingenting annat spelade någon roll . bara den tiden där. kan du på någotsätt återuppfå den känslan ? de va något vi båda kunde offra allt för att uppleva.

tänk efter, nu på riktigt bella. är inte våra minnen värt mer än de som finns kvar nu ? överträffar inte de den värsta smärta ? finns inte de längre,spelar inte de nån roll nu. ja förstår att du mår dåligt, jag vet. men du vet själv hur jag mått under perioden även förra året osv, men märktes de äns? vissa dagar. men lyckan överträffa allt. jag hade nästan gått me på att känna all smärta igen för att uppleva allt igen tillsammans med dig bella.

så nu bella. lyssna nu. jag saknar dig jätte mycket. jag saknar oss. våra minnen, och de är inte tomma ord nånstans. jag vet att du vet. jag menar det.  om de var en sak som jag fick fixa,så hade det inte varigt någonting om min framtid,ingenting med musiken eller någonting. det hade varigt att få tillbaka dig,gamla bella!
jag älskar dig. ta åt dig nu. snälla. youre always my best friend, no matter how far away you seems. we all need you,and we all miss you and no matter what we'll always love you.  2002 var början på en evighet, så släpp inte omvärlden,släpp inte denna evighet.








Kommentarer
Postat av: Anonym

nu gråter jag.. och skrattar samtidigt åt alla underbara minnen och bilder. Jag kommer ihåg allting som det vore igår, alla våra minnen är bäst, underbarast och knäppast.



Vi skulle bli en grupp innan jag hade börjat sjuan, det gick jättebra ju haha, kommer du ihåg när vi sjung med alla gamla gubbar i bakgrunden och hur dåliga vi kände oss? "det var jättebra för att vara första gången"



jag kommer ihåg det som igår, när du berättade att du skulle flytta. Det kändes som att hela livet var förstört, den jag älskade mest skulle bara flytta ifrån mig och lämna mig ensam kvar.. Det kändes förjävligt. MEN eftersom vi fixar allt tillsammans så fixade vi även det. <3 HAHAHAHAHA indianleken, jag kommer ihåg det med vår bästissand, det kändes även då som att livet var slut, men sen blev vi så lednsa.. jag kan verkligen inte låta bli att skratta åt allting, för vi var så roliga och knäppa tillsammans, vi gjorde allt..



Kommer du ihåg? "men vi har inga saft och bullar" nej inte direkt. varför skulle jag komma ihåg det för?



älskade hjärtat, jag kommer aldrig heller glömma sommaren 2009. Det är och kommer alltid vara den bästa sommaren, det finns inget som kommer att slå den. Även om nästa sommar kanske kommer bli bra, så kommer den aldrig slå 2009, inget gör det, inget. Jag kan knappt förstå själv hur glad och lycklig man var då, just då när vi stog där som vi trivdes bäst.. Jag älskade det, jag var lyckligast i världen..



Jag menar det från djupet av mitt hjärta, förlåt. Förlåt för all smärta och allt dumt jag orsakat, jag kan inte längre rå för det, det är något långt där inne som tar över hela mig, men EN vacker dag ska jag ta mig ur det här, det kanske inte blir imorgon.. Men SNART, jag ska försöka och göra mitt bästa för att ordna upp det här.. Jag älskar dig bästis. <3

2010-11-10 @ 23:11:05
Postat av: faanny

gud vad söta ni är ! :)

2010-11-18 @ 13:30:00
URL: http://livetenligtfanny.webblogg.se/
Postat av: jonte

dom tackar nog fanny kram jonte

2011-01-07 @ 15:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0