det man inte vet ,gör inte heller ont

-när det är allt för oss men ingenting för alla andra

Jag vet att längtan och ilskan går hand i hand. Att det enda du önskar dig kan vara att han kommer tillbaka även fast du inte skulle ge han en chans till. Hur du kan sakna honom bakom allt svek. Och man tror att ingenting kommer fungera utan honom fastän det är han som har förstört allting. Jag vet att man kan älska och hata en person på samma gång. Förbanna honom för att han tog ditt hjärta och älska honom för precis samma sak. Men han vårdade det inte. Så vet du? Man kan skratta trots att hjärtat är krossat. Man kan le trots att det bränner inom en. För även om han tog ditt hjärta så tog han inte allt. Och precis som alla andra sår så läker hjärtat med. Även fast det gör ont nu. Och även fast det gör ont imorgon. Och även fast det kan göra ont nästa vecka och nästa månad och nästa år  med, så kommer det en dag när du bestämmer dig för det, då du vaknar upp utan ett värkande hjärta och då det inte längre kommer göra ont. du väljer själv när den dagen ska komma, jag vet inte äns om jag vill att den ska komma. smärtan är det ända beviset jag har för mig själv att det faktiskt var verklighet. att det faktiskt fanns något, jag vill känna det hur ont de än gör ibland och det är mitt val. livet är inte enkelt,men jag gör det inte heller enklare för mig. godnatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Texten är så sann och fin. finns alltid hos dig hjärtat.<3 love youuuuu

2011-01-20 @ 11:23:43
Postat av: Ericiis

Alwaaayys here for you siser! <3

2011-01-20 @ 12:39:13
Postat av: eemmaaj

har du skrivit det där? isf. får jag kopiera, länkar sjävlklart till dig. puss

2011-01-20 @ 12:46:53
URL: http://saveu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0